Me & My WiFe!!

Me & My WiFe!!

Tuesday, November 22, 2011

KENAPA INDONESIA TEWAS DGN MALAYSIA


saya tertarik menulis cerita ini setelah membaca 1 blog yang ditulis oleh peminat bola sepak dari indonesia di blognya..Bru2 nie kita semua telah meraih kemengan yang cukup membanggakan bg peminat bola sepak tanah air.. pasti tertanya2 kan kenapa pasukan indonesia masih belum mampu mengalahkan pasukan kita walaupun mereka mempunyai skill yang lebih tinggi dan larian2 yg pantas.. kerana Apa?? kerana sejak dari mula lg pasukan kita di cemuh di caci lgu kebangsaan kita juga do Boo bendera negara kita di conteng dan di bakar..


sedang kan pasukan kita yang bermain di sukan sea tidak membuat apa2 kesalahan pun terhadap pemain mahupun menonton2 indonesia.. Pasukan kita merupakan pasukan yang telah dianiaya samada dari segi mental mahupun fasiliti yang disediakan.. dan apabila perlawanan akhir bermula para penonton mereka lebih kepada perasaan dendam yang membuak2 terhadap pasukan kita,perasaan dendam ini telah mengeluarkan 1 aura negatif semasa pertandingan akhir sedang berlangsung.. bebanding rakyat melaysia yang teraniaya yang mendoakan kejayaan Malaysia mengeluarkan aura positif yang mampu menaikkan semangat pasukan negara kita..  berbanding menyokong penonton indonesia juga lebih suka menghina n mencaci pasukan negara kita.. menonton negara kita hanya mampu melihat pasukan negara kita dicaci dihina, lalu seluruh rakyat malaysia berdoa terhadap kejayaan pasukan kita.. tidak dinafikan seluruh rakyat indonesia juga mendoakan kejayaan pasukan mereka.. akan tetapi lupakakah kita yang doa orang yang teraniaya lebih dimakbulkan..
 


Berhati-hatilah terhadap doa orang yang teraniaya. Di antara dirinya dengan Tuhan tidak ada hijab. Sumpah, cacian dan kata-katanya adalah doa yang didengar Allah. Allah berfirman dalam hadits qudsi: Demi kemuliaan-ku, Aku akan tolong orang yang teraniaya itu dalam waktu dekat’.

sebagai rakyat Malaysia sy juga ingin menasihatkan kpd rakyat kita x perlulah lakukan perkara yg sama mereka lakukan terhadap pasukan kita..

sharelah demi kebaikan kita bersama....

1 comment:

Anonymous said...

nice entry.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...