Me & My WiFe!!

Me & My WiFe!!

Monday, February 14, 2011

JAM..


muthu yang koma selepas keretanya melanggar sebatang pokok, telah dibawa mengembara di alam ghaib. Kedatangan muthu kealam ghaib itu disambut oleh suatu lembaga yang bertubuh besar dan hitam. Lembaga itu kemudian membawa muthu berjalan-jalan di sebuah bilik yang cantik dan besar, akan tetapi bilik itu sangat aneh
“encik lembaga, kenapa bilik ini penuh dengan jam?” Tanya muthu apabila mendapati beribu-ribu jam digantung dalam bilik yang besar itu.
‘’setiap jam mewakili manusia yang ada di tempat tinggal kamu. Sekali dia berbohong,sekali jarumnya bergerak,’’jawab lembaga hitam itu. Ia kemudian menambah, ‘’ cuba tengok jam merah disana itu, itu jam ah meng, penjual kereta tengok dekat-dekat haa.. tue jarum bergerak sekali ‘’
Beberapa kemudian jarum jam bergerak lagi, klik.. klikk.. dan klikk..  itu maknanya ah meng tengah menipu pembeli keretanya,’’ terang lembaga hitam.
Mereka terus berjalan dan muthu terus bertanya lagi, ‘’ itu jam siapa pula encik lembaga? Sambil menunjukkan jam yang diselaputi sawang labah-labah.
            oo.. itu jam hj amin.kamu kenal dia kan? Hj amin seorang duda dia baik hati,pemurah dan tidak berbohong sudah 10thn jam dia tidak bergerak sebab itu ada sarang labah-labah, jawab lembaga hitam.
            Mereka terus berjalan dan hamper ke pintu keluar, muthu tiba-tiba teringat dia belum melihat lagi jam pemimpin politik di daerahnya.dimana jam yang mewakili jam ketuanya itu?
            Lembaga hitam tersenyum tengok kat atas tue.. jawan lembaga hitam itu sambil menunjukkan kearah KIPAS siling! (serentak dengan itu Muthu terjaga dari komanya,untuk pengetahuan anda muthu tidak pergi mengundi dalam pilihanraya baru-baru ini)   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...