Me & My WiFe!!

Me & My WiFe!!

Tuesday, November 30, 2010

PUTERA RAJA..

pada suatu zaman perbalahan dahulu di Negeri Melake, ade seorang sultan yang amat adil dan bijaksana. Baginda sultan mempunyai seorang puteri yang amat cantik rupawan rupa parasnya. Namun begitu tuan Puteri ini mempunyai suatu kuasa di luar batasan dimana apa saje benda yang disentuhnya akan menjadi cair...www.familiazam.com
Bukan saja kerusi, meja, katil malah jua makanan akan turut cair apabila disentuhnya. maka disebabkan itulah semakin hari semakin kuruslah jadinya tuan puteri itu. Kejadian ini amat-amat menakutkan baginda sultan kerana baginda amat menyayangi puterinya yang sorang itu.

Puas sudah baginda mencuba perlbagai cara untuk mengubati penyakit luar biasa puterinya itu dengan memanggil doktor, bomoh ataupun tabib. Namun begitu tetap begitu jualah penyakit adinda puterinya itu.
www.familiazam.com
Adapun suatu hari tuk nujum istana telah memberitahu baginda bahawa baginda sultan haruslah mencari suatu benda yang tidak akan cair apabila disentuh oleh tuan puteri, maka apabila benda tersebut tidak cair maka sumpahan yang menimpa tuan puteri akan hilang. Maka Baginda pun mengesyorkan suatu pertandingan diadakan dengan barang siapa yang dapat membawa barang yang tidak akan cair apabila dipegang oleh tuan puteri, maka orang tersebut akan dikahwinkan dengan tuan puteri.

Adapun terdapat 3 orang putera raja dari negeri bersebelahan datang berhajat untuk masuk bertanding.
www.familiazam.com
Adapun putera raja pertama berasal dari Pahang datang membawa sebiji permata, kerana dia merasakan bahawa permata itu terlalu keras dan tentu sukar untuk cair. Maka tuan puteri pun menyentuhlah permata tersebut...tapi cair jugak akhirnya.

Putera kedua berasal dari Negeri Kedah datang membawa sebatang logam yang amat kerasnya. Namun begitu nasibnya tetap malang apabila batang besi yang keras itu akhirnya cair juga setelah disentuh oleh tuan puteri.
www.familiazam.com
Adapun putera ketiga datang dari Negara Sepanyol yang hanya bergelar Spainboy datang menghadap tanpa membawa sebarang benda untuk dipersembahkan. "Mana barangnya yang ingin kamu persembahkan untuk disentuh oleh tuan puteri?" soal baginda Sultan Melaka.

"Ada tuanku... silalah tuan puteri datang ke hadapan hamba...dan seluklah tangan tuan puteri ke dalam kocek seluar hamba ini dan sentuhlah barang didalamnya." jelas Putera Spainboy itu sambil tersenyum manis.
www.familiazam.com
Lalu tuan puteri pun menurut sajalah kehendak putera Spainboy tadik lalu diseluklah tangannya ke dalam poket seluar Spainboy.

Taaaaadaaa...
www.familiazam.com
Haaaa.. amat ajaibnya benda yang disentuh tuan puteri itu langsung tidak cair... Akhirnya berjaya jualah putera Spainboy itu membuangkan sumpahan pada tuan puteri dan akhirnya mereka berdua pun dikahwinkan. 
www.familiazam.com
Mmmm....korang tekalah apa benda tak cair yang dipegang oleh tuan puteri itu...!!??

Apakah jawapannya???
JAWAPANNYA : Coklat M & M....tak cair ditangan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...